Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

lördag 16 januari 2010

Hunger

Det är med blandande känslor jag skriver, då det är svårt att finna en mellanväg mellan Ana och ett friskt liv. Jag följer många Pro-Ana bloggar, samtidigt som jag följer bloggar om att bli frisk, stark och lycklig. Därav blir jag splittrad, då delar av mig är besegrad av Ana, medan andra deöar strävar efter att bli frisk, lycklig och självständig. Det jag skriver blir därför både triggande, men också peppande. Jag kan inte följa en linje, även om jag egentligen vill, eftersom jag är....så...Sjuk. Sjuk, är jag verkligen det? Vågar jag påstå det? Eller? Jag måste få uttrycka mig, därför ber jag redan nu om ursäkt för att det som kommer härnäst kan vara triggande, så sluta läs här om du inte klarar av det.


Igår vet jag inte hur mycket kcal jag fått i mig, kanske 400? Eftersom jag spytt upp allt jag ätit nästan direkt, är det svårt att veta hur mycket jag fått i mig. Vägde mig igår och vågen visade på 48,6 kg. Förra fredagen vägde jag 49.4 kg, så det är - 0,8 kg på en vecka, vilket är bra, eftersom jag fortfarande har mens, vilket jag går upp minst 1 kg när jag har. Så det kan vara mer. Har kopparspiral och äter järntabletter, för jag vill att den ska komma, för jag vill inte messa upp systemet. Jag vet hur det kan sluta....samt kan ingen påstå att jag svälter om jag har den! I alla fall, tränade på crosstrainern i 30 intensiva minuter (så intensiva att jag måste sätta mig ner för att inte spy eller svimma). Sedan igår kväll blev det en 45 minuters rask promenad. Resultatet blev: Huvudvärk, mardrömmar om Mat och svårt att sova, samt känner mig yr. Måste få i mig mat idag, för jag orkar annars inte göra något.

Vill väga 47 kg nästa vecka, så jag kämpar hårt nu. Ska bli intressant och se vad jag väger på månda efter morgonträningen....

Nej nu ska jag mysa med min fästman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar