Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

lördag 5 december 2009

Just Want To Be Perfect

Jag har valt att skaffa en ny blogg, då min andra lästes av alldeles för många som jag kände. Det går inte att skriva ner ens tankar om människor som man känner läser dem. Jag skäms alldeles för mycket, tycker jag blottar för mycket av mig själv. Samtidigt så hindrar människor mig från att utöva handlingar som får mig att nå mina mål. Den svenska avundsjukan är alldeles för tydlig och jag känner att jag inte kan lita på någon.

Mitt senaste project är att gå ner i vikt. Har alltid varit smal, men efter att jag lades in på psykiatrisk avdelning och blev iproppad en massa olika preparat, gick jag upp ca 19 kg. Från att ha vägt 49 kg, gick jag upp till 68 kg. Nu har jag lyckats gå ner till 56.7 kg. Men för mig är det fortfarande 10 kg för mycket. Mitt liv cirkulerar kring mat, träning och personlig utveckling. Jag försöker träna 10 h veckan och äta minst 1600 kcal om dagen (vilket jag inte lyckas med, ligger runt 700 kcal). Jag brottas ständigt med tankar om att jag inte är värd att äta och att jag äter för mycket. Detta har lett till att jag spyr en hel del och får ångest av att äta. Brottas ständigt av tankar att jag är värdelös. Samtidigt fylls mitt inre av en längtan efter perfection. Att vara lite för smal. Att vara lite bättre än alla andra.

Inte nog med detta så har jag Borderline personlighetsstörning. Jag går just nu på DBT, men det är inte enkelt. Vill ha en blogg som inte är destruktiv, men samtidigt ärlig. Det är en svår kombination, men jag ska ge det ett försök.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar