Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

torsdag 10 december 2009

Långa dagar

Är och hälsar på min mormor, passar på när även min mamma är här och hälsar på. Tanken var att jag och mamma skulle åka iväg och handla lite julklappar och fika på stan, men eftersom företaget tar så mycket tid och energi av mamma, så blev det inte så. Istället låg vi och sov på soffan. Visst är det en besvikelse, men samtidigt bryr jag mig om min mammas hälsa och hon jobbar och stressar för mycket. Vilket gör att hon alltid är irriterad och har kort stubin. Dock blir det ALLTID inställt det vi ska göra tillsammans. Oftast slutar det med att vi sitter framför fatorn och jobbar med något. Jag vill verkligen inte beklaga mig, men att starta och driva upp ett stort företag har många jävliga hundår. Det finns alltid något att göra. Att jag kommer i skymundan är inte mer än rätt. Jag har fått min tid.

Jag har en otrolig matångestdag idag. Får ångest över att jag äter för mycket, men egentligen är det alldeles för lite. Dock är det någon demon inom mig som har andra regler än de biologiska. Kunde inte behålla lussekatten som jag åt och de tre knäcken. Inte heller vindruvorna och de två små revbenspjäll jag åt till lunch. Vilket gjorde att när jag vakna halvfem var jag hungrig och smällde i mig 4 knäck. Vilket ger mig dåligt samvete och ångest. Mitt BMI ligger på 20.3, i mina ögon alldeles för högt. Målet är 47 kg. Det är 7 kg kvar. Jag frågar mig själv varför jag inte kan vara nöjd med mig själv? Jag är nöjd, men jag vill bli nöjdare. Jag vill kunna ha strl 24-25 i jeans. Det visar att jag har kontroll. Eller?

Är det därför jag gör detta? Jag vill ha kontroll över mitt liv. Visa alla att jag är disciplinerad. Visa att jag kan stå emot en av naturens starkaste impuls, äta. Eller är detta ett resultat på felaktig självbild och förvriden människobild? Jag vet inte.

Denna dag har gått långsam, måste ut och gå med hunden. Jag behöver röra på mig. I morgon bär det av igen. Julbord på söndag. Jag fasar.....

1 kommentar:

  1. Oj du äter verkligen inte mycket.. tränar du också?
    Förstår om du får ångest över knäck och lussekatter men det är ju inga mängder om man tänker i det stora hela. Själv kan jag inte spy om jag inte överäter, får bara en massa dåligt samvete över brist på kontroll:/
    Vill också ha den storleken i byxor. Men har så mycket muskler att det kommer himla svårt. För ävem om de är stora vet jag att de måste has för att kunna dansa och det kan jag inte offra för att vara smal..

    SvaraRadera