Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

onsdag 16 december 2009

Stockholm

Nu är man i sthlm, idag blir det att handla klart sina sista julklappar, som vanligt har jag även fått i uppgift att köpa julklappar åt min syster. Åt pappa och styvmamma, jag tror jag köpt åt henne varje år nu, men det är ju trots allt jag som känner dem bäst, så det kanske är lika bra.

Kunde knappt sova i natt, hungern gjorde sig påmind och ångesten lika så. Det hjälpte inte att min mamma också har problem att sova, då hennes oro och stress smittar av sig på mig. Därför har hela natten varit väldigt orolig. Igår kväll var vi ute och åt, jag, mamma och min storasyster. Mysigt, men kvällen förstörs ju av att jag inte kan behålla maten. Försöker släcka hungern med vatten och cola light.

Jag känner mig ofta utanför i min familj, inte på så sätt att de inte bryr sig, men jag känner mig så misslyckad och efter. Mina syskon har verkligen lyckats här i livet, men jag har liksom inte ens växt upp. Visserligen skiljer det många år mellan oss, jag är ju sladdisen, men ändå. Jämför jag med hur dem var i min ålder är jag totalt misslyckad. Jag känner mig svag, klarar ingenting längre utan att få ångest och så beter jag mig väldigt omoget när det inte går min väg. Önskar verkligen jag kunde bli någon annan än mig själv.

Nej nu ska jag ta en promenad med hunden. Sedan blir det julklappsshopping hela dagen....

1 kommentar:

  1. Åh va du är bra som i princip ä färdig med klapparna! Själv har jag bara hunnit fixa ett fåtal..

    SvaraRadera