Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 19 januari 2010

Berätta eller inte?


Har precis tränat ytterligare ett pass. Min ångest behöver stillas, pga allt jag ätit idag. MEN jag har INTE spytt idag!!! Första dagen på 2,5 månad! Helt otroligt! Jag klarade (misslyckades?) det! Visserligen har jag ätit väldigt lite idag, men ändå, allt kan inte komma på en gång eller hur? En stor kram till mig!

Dock är det en sak jag funderar på och det är om jag ska säga att jag har "anorexi" till min mamma, familj? Jag vet inte om jag vågar. På något sätt känns det fånigt, eftersom jag inte är ett klart "anorexiafall", ligger just nu på gränsen. Det känns lite överdrivet att lägga fram det så. Å andra sidan vore det bra att berätta, då kanske allt "matsnack" kring mig slutar. Det är främst familjen som är på mig och kommenterar min vikt. Fast, jag vill inte heller ha oförstående närstående som bara tycker att "det är väl bara att äta"? Det känns inte heller bra, för det är det ju inte och är så rädd att bli dömd. Nej jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra. OM jag nu väljer att söka hjälp, kanske det blir dagvård för min del och då måste jag berätta, för då kan vi inte ha hunden. Dock vet jag inte än om jag ens kommer behöva det, men jag försöker se alla alternativ och vara beredd på det mesta. Nej, nu ska jag ta och gå ut med hunden. God Natt <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar