Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 19 januari 2010

Läkarbesök

Idag var jag hos läkaren, jag var så nervös innan och ångestklumpen låg och skvalpade i magen. Väl där gick det bättre och läkaren var super bra. Visserligen fick jag mig en ordentlig tankeställare och just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till. Tydligen; konstigt nog, så fick jag diagnosen Anorexia. Anser mig själv som alldeles för tjock för att ha anorexi, men tydligen så är jag inte det. Min våg går btw fel, så jag väger mindre än vad jag trodde. Nu återstår att se om jag orkar ta steget för att bli frisk. Jag känner inte att det är en självklar väg, för jag trivs i min "levnadssituation", men jag vet innerst inne att det inte är hållbart i längden. På torsdag får jag diskutera detta med min terpauet och hoppas på att hon kan få mig på andra tankar. Läkaren sa "Om du väljer att bli frisk så finns enheten här för dig, men vill du inte bli frisk, kan vi inte hjälpa dig". Visst vill jag bli "frisk", men inte tjock....Åh.

Denna dag är bara för mycket, tankar snurrar, känner mig äcklig och fet+misslyckad.

1 kommentar: