Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

lördag 23 januari 2010

En del att tänka på

Kom precis hem ifrån en långpromenad med min älskade fästman och hund. Var ute och "gick ifrån" ångesten. Tränade varken idag eller igår, eftersom jag tränat lite väl mycket och det börjar kännas i kroppen. Dock blir det upp till gymet i morgon och köra ett konditionspass. De dagar jag vilar ser jag alltid till att minst gå 12 000 steg, harv en superbra stegräknare som jag alltid har på mig! Idag är jag uppe i 16000 (inte så dåligt med tanke på att vi suttit en del i bil). I matväg har det gått sämre, spytt en hel del och det känns som att hela halsen har träningsvärk. Måste skärpa mig, men jag försöker i alla fall och mer orkar jag inte just nu.

Har även bestämt att hunden skall bo hos pappa, det känns lite jobbigt att lämna bort henne. Hon är ju mitt allt och jag har henne runt mig jämnt. Samtidigt måste jag satsa på mig själv nu, även om jag egentligen inte vill. I morgon får jag besök av mina underbara tjejkompisar, det är tjejsnack, ansiktsmask och bullbak som står på schemat. Känns skönt att få umgås med dem ett tag, bara få snacka en massa "skit" och njuta av deras sällskap. De vet båda om mina matproblem och det känns ännu bättre, då har jag inget att dölja. Innan dem kommer ska vi till IKEA och köpa lite småsaker och även äta lunch där, min pojkvän älskar maten där. Jag ska väl äta så gott jag kan....

Annars är det ganska jobbigt just nu, jag känner mig tom och har mycket ångest, samtidigt försöker jag hålla modet uppe och kämpa. Visst ska jag bli fri från ätstörningen, men jag VÄGRAR att bli tjock och gå upp i vikt. Jag ska finna ett sunt mellanting! Nej nu ska jag dricka lite the och mysa med sambon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar