Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

fredag 15 januari 2010

Fredag

Jag är så frånvarande. Det är jobbigt, jag måste verkligen anstränga mig för att förstå vad andra människor säger till mig. Måste verkligen lyssna och sedan svara utan att min tröttsamma, ledsna röst hörs igenom. Är så trött. Igår var jag så ångestfylld, låg bara på soffan. Min pojkvän kollar oroligt på mig och frågar hela tiden vad det är som tynger mig. Jag kan inte svara på det, tyvärr. Försöker själv identifiera mina känslor. Även om jag fått svar på många frågor och funderingar känns allt fortfarande ovisst. På något sätt har jag ingen trygghet, utan nu rörs det om i grytan. Besöket hos terapueten igår var behövligt och jag känner att jag måste få mer och intensivare hjälp.

Vågar inte heller väga mig, vill inte få ångest över siffrorna, så jag har ingen aning. Det är nog lika bra. Tränar varje dag och tar promenader med hunden, det får räcka. Dagarna är ganska ensamma, men det gör inget. Då kan jag göra det jag känner för, typ träna, sova och vila. Min fina hund är ju alltid med mig och det gör att jag aldrig känner mig ensam på riktigt. I helgen ska vi åka hem till föräldrarna. Jobbigt, det innebär mat, mat och mera mat. Vilket skapar ångest. Det bästa är att man kan träna hemma, så jag kan kompensera det på fler än ett sätt.

Igår körde jag styrketräning, usch, hatar verkligen det. Har blivit så svag också. Men jag ska inte ge upp. Nej nu ska jag vila lite, sen bär det av mot gymet.

3 kommentarer:

  1. sv. Ja jag ska försöka göra det.
    Pluggar till socialpedagog.

    Vad har du för en hund?! Vill ocksa jättemycket köpa en hund.

    SvaraRadera
  2. Hej :) tack!

    jag räknar inte kcal, det kan man ju inte göra om man hetsäter och spyr, man vet aldrig hur mycket kroppen får i sig då.

    jag brukar säga under en timme, hälst under 3/4 men när jag va tyngre så gick jag ner av att spy efter så långt som 1h och 10-15 min!! Det viktigast är vel att du rensar dig ordentligt!!

    SvaraRadera
  3. Styrkekram till dig fina du!

    SvaraRadera