Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

torsdag 14 januari 2010

Trött så trött

Ligger i sängen och känner mig helt utmattad. Nästan sjuk. Det har varit intensiva dagar fulla med många tankar, bekymmer och orosmoln. Jag har knappt kunnat förmått mig att föra ett normalt samtal, är så frånvarande och har svårt att fokusera. Det gör att jag känner mig taskig och oengagerad av min omgivning, trots att det ibland känns som att jag gör allt, men aldrig får något tillbaka. Men precis som min terapuet sa till mig idag: Det är bara känslor Miranda, det behöver inte betyda att verkligheten är så. Därför hoppas jag att det endast är jag som lider av mitt mående och frånvarohet. Jag har burit på så mycket ångest och självmordstankar den senaste veckan att jag knappt vetat vad jag ska ta mig till.

Det var behövligt att träffa terapueten, det blev många tårar. Jag försökte förklara min situation och min oro över att bli lämnad utan behandling. Hon lovade mig att det aldrig skulle ske. Jag hoppas jag kan lita på henne.....Efter att jag förklarat att min livsglädje var borta och hur jag det går med maten, bestämde hon sig för att jag skulle få kontakt med en läkare/psykolog på ätstörningsenheten för konsultation. Det finns en möjlighet att kombinera DBT och ätstörningsbehandling. Eventuellt behöver inte jag gå på grupp/färdighetsträningen heller om jag mår sämre av det. Efter att hon sagt detta känns allt lite lättare, ingenting är ristat i sten, allt går att ändra och fixa. Jag vill inte ha hjälp med mina äs, men jag måste nog. Vill må bra. Så vi får se hur allt slutar...

2 kommentarer:

  1. Hej, hittade din blogg nyss. Fastnade direkt eftersom jag känner igen dina tankar och hur du mår. När jag läser din presentation känner jag igen mig själv mycket.

    Du vet om att du inte är ensam, även om det kan kännas så. Det känns ofta så för mig.

    Kämpa på :)

    SvaraRadera
  2. Älskade vännen! Låt dig inte dra ner dig själv. Försök kämpa, jag finns här och stöttar dig mer än gärna. Jag vet att du har det jätte tufft. Men om du ser till att du driver dom på Glunten om ätstörningsenheten och får hjälp med det så kommer du må så mycket bättre sedan. Det är otroligt tuff kamp, men jag kan följa dig till dina möte om du känner för det. Om det finns något jag kan göra som får dig att må bättre så vill jag göra det. Jag bryr mig så om dig och du är värd att må så mycket bättre än vad du gör nu. VARMA kramar och pussar till min underbara vän! <3

    SvaraRadera