Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

onsdag 13 januari 2010

Jag hade bestämt mig


Igår kväll innan jag somna bestämde jag mig för att INTE spy idag, jag skulle klara en dag utan att behöva spy. Redan vid lunch idag eskalerade allt och jag åt för mycket (i mina ögon och mått) och sedan blev det toaletten. Känner mig så besviken över mig själv. Men har nu bestämt mig att det inte får ske någon mer gång idag! Just nu sitter jag och knaprar på riskakor och en mager latte. Snart ska jag åka och rida, ser inte speciellt fram emot det men jag vet att när jag väl är där så känns allt mycket bättre.

I övrigt mår jag inte alls bra. Har ångest, oroskänslor och skuld som cirkulerar inom mig. Inget känns meningsfullt längre, jag är på väg ner i en svacka, som jag försöker göra allt ifrån att hamna i, men krafterna räcker snart inte till. Framtiden känns så olustig och jobbig, hur ska jag orka leva normalt? Hur ska jag kunna lära mig att stå ut med alla känslor? Jag känner mig så misslyckad som inte klarar av någonting, utan minsta press får mig att se svartvitt och bara ge upp. Idag har små incidenter skett som gjort att allt känns jobbigare än vad det egentligen är. Imorgon ska jag till terapueten, ångest. Då ska jag orka ta upp allt, prata och finna en lösning. Det värsta och som jag också är rädd över, är att bli lämnad utan någonting alls. Att jag kommer stå där ensam, för det skulle jag aldrig överleva. Ont i magen inför i morgon, ångest och tårar. Nej denna dag är inte min dag...


1 kommentar:

  1. jag hoppas så att samtalet idag går bra! Du förtjänar verkligen att må bra.

    Stor varm styrkekram

    SvaraRadera