Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

fredag 8 januari 2010

Hur får man äta?

Idag har inte varit en bra matdag, har inte lyckats behålla nästa någonting. Både frukost/lunch + fika+ middag+ kvällsfikat kom upp. Det gick inte att behålla det, skulden och ångesten över att gå upp i vikt är alltför stor och okontrollerbar. Jag förstör min hals, min kropp när jag håller på så här. Samtidigt är jag så stolt över att jag lyckas svälta så bra, det gör ju situationen ännu mer komplicerad. Det finns två Jag, vilka ständigt provocerar och bråkar med varandra. Den ena slåss för kroppsvänligheten och den andra ett sjukt ideal. I morgon ska jag äta lunch, Jag SKA behålla salladen. Måste det. Min kropp behöver mat. Nu har jag tappat kontrollen, det är ok att välja vad man äter och gå ner i vikt, men det är inte okej att tappa kontrollen och förlora verklighetsuppfattningen. Måste kämpa.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar