Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

söndag 3 januari 2010

Hur skall jag få tiden att gå?

Nytt år, vilket innebär nya tag. Jag känner mig tröttare än någonsin. Jag vet att livet har massor att ge, att det finns hur mycket som helst man kan glädjas åt. Hela världen finns framför mina fötter, jag kan göra vad jag vill. Istället för att glädjas åt detta, känner jag bara en djup smärta och ångest. Förmår mig inte att ta några initiativ alls, jag har ingen ork och framförallt ingen lust. Precis som tidigare vet jag inte vad jag vill. Alla valmöjligheter gör mig ambivalent, det blir för mycket för mig. Jag ser inget i gråskalor, utan det är svart eller vitt, antingen eller. Min värld är antingen ljus eller mörk och det gör mig handlingsförlamad, för vad jag vill i det ena tillståndet vill jag inte i det andra.

Jag har egentligen ett underbart liv. Har en kille som älskar mig och jag älskar honom, vi är förlovade, sambos och har en underbar lägenhet tillsammans. Vi har det fantastiskt på alla sätt och vis, han ger mig styrka, han ger mig mening och han finns alltid där. Även perioder då jag inte visar min uppskattning, då jag tvivlar på mina känslor och slutar känna. Även då mitt hårda skal omsluter mig och jag stöter ifrån mig honom, finns han där och älskar och förlåter mig. Det är honom jag vill leva resten av mitt liv med. Jag har även en god ekonomi, kläder att sätta på mig och bra kontakt till min familj. Så vad har jag att vara olycklig över egentligen? Är jag bara bortskämd?

Sitter nu med en klump i magen, jag kan inte få bort den, jag kan inte fly. Önskar att allt bara kunde bli som förut, då jag inte fanns.


1 kommentar:

  1. hejsan!
    Intressant blogg du har! Hittade dig via Sara och vsmis. Ska läsa mer i bloggen.
    Länkar gärna hit från min privata blogg om jag får.
    Jag finns på http://alskadsaknad.blogspot.com och http://vsmis.dinstudio.se.

    Kram syster

    SvaraRadera