Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 26 januari 2010

Kom precis ut ur duschen, har smörjt in mig, tvättat bort all smink och målat naglarna. Jag har helt enkelt "tagit hand om mig", vilket sker väldigt sällan. Även om jag vanligtvis hatar min kropp, lät jag mina händer massera in lotion och jag lät mig möta min egen blick i spegeln. Det handlar om att "möta" demonerna och göra "kroppsvänliga" saker. Försökte uppskatta min friska fina kropp, som funkar precis som den ska. Jag är ingen atlet, ingen modell men inte heller ett fetto. Jag har alla kroppsdelar kvar, de fungerar och gör att jag kan leva ett "normalt" liv. Det är inte min kropp det är fel på, det är mitt psyke. Eller rättare sagt är det demoner som trängt sig in i mitt själsliv, som förpestar min tillvaro. Det är inte ens mig det är fel på, utan jag är drabbad. Precis som en som drabbas av cancer, är jag drabbad av demoner. Det finns ingen behandling i värden som driver ut dessa demoner, utan dem måste jag driva ut själv. Preparat kan ge mig kortvarig styrka, men inte kraften nog att slåss för min egen kropp, för mitt eget psyke. Det måste jag göra själv. Just nu uppskattar jag mitt liv, min kropp. Den känslan är kortvarig och sällsynt, men just nu måste jag lära mig att njuta av dessa sekunder och det gör jag.

1 kommentar:

  1. Bra skrivet. Demonerna är knappast något vi väljer, inte heller diagnosen. Andra diagnoser (somatiska) kan man ofta bota. Även cancer. Men när själen är drabbad måste man vara stark och klara av allting helt själv.
    Jag gillade att du skrev att preparaten ger kortvarig styrka. Det är många som inte förstår att "bara för att man äter mediciner flera gånger per dag" så är man frisk sen. Eller mår bra hela tiden.

    Jag borde också pyssla om mig själv litegrann. Kanske med ett bubbelbad och lite sånt.

    Du förtjänar att uppskatta dig själv. Även om det är kortvarigt. Ta och njut av det.

    KRAM

    sv Aw, vad snällt av dig! TACK :D

    SvaraRadera