Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 26 januari 2010

Idag ska jag och pojkvännen strosa runt i hufvudstaden och bara mysa och umgås. Ibland behöver man sådana dagar. Min kompis är hundvakt, så vi kan ta den tid vill ta. Har ångest över att jag ej tränade i morse, men jag har ont i halsen. (Troligtvis är det träningsvärk i tungan pga kräkningarna). Tränar ikväll istället. Annars känns livet ganska tungt, jag kan inte sätta fingret på VAD det är, vilket är frustrerande. Bakom den mörkhåriga fasaden och bruna hy och tjocka ögonfransar gömmer sig en väldigt olycklig tjej. Denna tjej vill jag omfamna, trösta och diskutera livets glädjeämnen med. Men vid närmare kommunikation blir det tvärtom, jag hetsar, sårar och skadar denna flicka när jag försöker. Måste inse att denna flicka nu behöver någon annan som stöttar henne, hon klarar sig inte själv.

All den hjälp jag nu kommer få ska jag ta emot, och använda till att leva ett behagligt liv, utan en massa ångest, press och måsten!

4 kommentarer:

  1. Du verkar ha väldigt goda insikter och jag hoppas att den lilla flickan i dig kommer att få hjälp.
    Ser här intill att du har borderline och UNS. Vad är UNS?

    Ta hand om dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Skickar mängder med styrkekramar!
    Försök att lyssna till den lilla, ledsna flickan. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök ta det successivt, du kommer att fixa det mer och mer! JAG TROR PÅ DIG.
    Lösenord är skickat till din mail!

    Många kramar

    SvaraRadera
  3. Sv:tack för ditt stöd, det behövs verkligen<3

    SvaraRadera
  4. "Annars känns livet ganska tungt, jag kan inte sätta fingret på VAD det är, vilket är frustrerande."
    Där satte du fingret rätt på. Det är precis så jag känner just nu. Har tittat igenom din blogg lite nu, kommer antagligen att komma tillbaka för att se hur det går med din kamp att bli frisk från ätstörningen. Lycka till med allt!

    Kram

    SvaraRadera