Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

lördag 6 februari 2010

Träning, mat och trevligt sällskap

Idag har det gått bra, fast jag har ångest över mitt matintag. Lunchen åt jag nästan upp och snart väntar fiskgryta med ris. Sprang 1 mil i morse på 48 (!) min, personbästa sedan 2006. Gud vad slut jag var efteråt, men tackvare maten så orkade jag träna mer, hårdare och bättre. Prestationen ökar i takt med att min kropp får mer energi och då INTE onödig energi. Annars har jag mestadels rensat bland papper och städat lådor. Ibland får jag mina ryck och tar tag i saker vilket är bra!!

Tänkte skriva upp vad jag brukar äta under en dag, främst riktar det sig till dig med ätstörning som lätt övergår till hetsätning och svält.
Frukost 08.00-09.00: 1/2 portiongröt + en smörgås utan smör med te x kalkon+ ett glas mjölk (lätt) + 1 kopp te/kaffe Lunch12.00-13.00: Sallad med keso, soltorkadetomater, fetaost, kyckling och avocado + 1 kopp te/kaffe Frukt 14.00-15.00: Om hungrig Banan, om bara sugen äpple/clementin Middag 17.00-18.00: Stekt torsk med spenat och bulgur med citronsås+ 1 kopp te/kaffe Kvällsmål 20.00-21.00: 2 dl naturell yoghurt med 2 msk keso och kanel. (mums) samt 1 glas mjölk eller välling.

Det låter sjukt mycket men detta innebär att inget annat skall intas, för målet är att få ett jämnt blodsocker. Inga sötsaker, inga sötningsmedel, utan var noga med att följa schemat. Det handlar om HELA portioner och bestå mellan 1300-1800 kcal. Öka vardagsmotionen och träna ordentligt. Garanterar snygg kropp som mår bra! Var noga med att följa ett stenhårt schema, (kontroll och disciplin) den första månaden, byt sedan ut tex kvällsmål mot en chokladbit och latte eller det du är sugen på. Viktigt att inte äta mellan måltiderna, blir du alltför hungrig och sugen, åt du helt enkelt för lite målet innan. Drick mycket vatten och te/kaffe, ökar mättnadskänslan!

Det handlar om att leva ett normalt skinny liv, välj vad du vill stoppa i dig med omsorg och undvik tomma kcal och lightläsk! Det lurar kroppen och försvårar viktnedgång!

2 kommentarer:

  1. Ja det är bra att det går nedåt! Har dock inte kunnat äta idag, har blivit dumpad.

    SvaraRadera
  2. Så underbart bra inlägg och jag beundrar din diciplin och styrka. Jag önskar jag kunde få tillbaka min diciplin

    SvaraRadera