Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 23 mars 2010

Dagvården i Östergötland

Fick några frågor och svar från mitt inlägg under dagvård. Bl a fick jag upplägget från dagvården i Östergötland:

Jag tycker dagvården är bra. Äter stor frukost vid 8.30 sen har vi alltid lite stretch till musik, liten rast och passet sen innan lunch är lite olika. På måndagar lagar vi mat tillsammans som vi äter. På tisdag diskuterar vi olika teman t.ex hur det är i familjen eller att äta ute. På torsdag är det typ kroppskännedom. Efter lunch är det 30min vila och sedan liten rast. Sedan alltid matdagboksprat då man går igenom hur det går även hemma och man får läxor. Sedan mellanmålsmacka vid 15.00. Efter varje gång man ätit går man varvet runt och man får säga hur det gick oså. Vi är 5 tjejer och 3 ledare och de är alltid med. Vi har två kisspausar under dagen, en vid halv 11 och en vid 13.30 annars är det förbud. Man får inte gå iväg och man måste komma dit varje gång. Ringer man inte innan den börjar på morgonen 2ggr åker man ut för det är taskigt mot gruppen. Äter man inte upp måste man ta en näringsdryck. Spelar ingen roll om du bara har en potatis kvar eller smakat lite på maten. På frukosten gör de exempel som man ska följa efter men på lunchen lägger de upp portionerna. Jag tycker de är jättesmå så går typ hungrig hela tiden... men antar att man vänjer sig efter ett tag. Det är ju efter rekommendationer och de följer tallriksmodellen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar