Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 30 mars 2010

Eftermiddagslur

Vaknade precis, har sovit i ca 2 timmar, kände att jag behövde det! Var så trött och eftersom mitt liv just nu handlar om att tillfredsställa mina behov för att må bra, så lät jag mig själv sova! Väntar på att pojkvän ska väcka mig, *hihi* han är och köper Thaimat just nu! Börjar bli hungrig! I kväll blir det att kollla på "dating in the dark", en såpa som jag tycker är väldigt underhållande!

Varje morgon så brukar jag börja med att lyssna på låten "Den bästa dagen" det ger mig kraft, styrka och en bra inställning till den kommande dagen! Det gäller att leva här och nu, det har jag insett nu, sedan när alla tunga känslor ramlar över än, så måste man stanna upp och tänka: Det är bara en känsla, en jobbig känsla som jag måste kunna acceptera och handla tvärtemot. För varje gång man trycker undan en "ovälkommen" känsla så växer ens själ och förnuft, sakta tynar demonerna bort. Säger en känsla att du är "värdelös" så måste du stanna upp och se detta, sucka åt situationen, säga: Nej nu känner jag så här igen, och fokusera på nuet och lyfta upp din självkänsla! Sakta kväver du monstret!

Nej nu rasslar det i köket, blir att gå och äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar