Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 30 mars 2010

Nytt Kapitel

Jag har startat ett nytt kapitel i mitt liv, detta kapitel ska handla om mig och inte om min anorexi. För hon är inte en del av mig, hon är min värsta fiende, en dålig vän som bara vill bryta ner mig. I morgon sker förändringen, då har jag något att lägga min tid på. Tankarna ska fokuseras på utveckling, vänskap och förståelse. Har en vecka kvar på dagvården, en vecka, varken mer eller mindre. Det känns skrämmande, men samtidigt väldigt bra. This is my life! Har så mycket att se fram emot. I sommar ska jag till Australien och bara resa runt, sen till hösten ska jag börja plugga psykologprogrammet. Inget ska få hindra mig att genomföra dessa planer, inte ens anorexin. Jag är sjuk, min själ har feber, men jag ska sakta bota mig själv. Ingen brådska, hellre små steg framåt och små bakåt, än tvärtom. Ju mindre det slår inom mig, desto större chans är det att jag kan hantera mitt liv.

Allt handlar om inställning och förnuft. Just nu strålar mitt liv och jag ska njuta på framgångsvågen. Även om den till slut kommer planas ut, men då tar jag det när det väl kommer! nej nu ska jag ut och äta en STOR och god lunch! Stor kram

1 kommentar:

  1. Åh så underbart at höra vännen! Det sprudlar inom mig när jag läser det sista inlägget! Jag finns här för dig och jag ser detta som ett nytt kapitel för mig med. Jag har fått en hel del lärdom. Trots att det känns som att det blir ett tomrum så vet jag att jag kan fylla ut det när du "tar över", Du vet ;) Jag är jätte glad över att det blev du som tar över nu. Jag är säker på att det kommer bli hur bra som helst. Jag finns alltid här vännen, det ska du veta! <3 Massa pussar och varma kramar! LOVE!

    SvaraRadera