Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

torsdag 25 mars 2010

Flera framsteg

Hade möte med terapueten idag, det var så skönt, hon lyfter mig verkligen. Allt känns lite tyngre än vanligt igen och nu försöker jag bara finna inre ro. Det handlar om att fokusera på nuet, acceptera att det är svårt och bara vara. Ligg och flyt på ytan, att bara trampa runt gör att man sjunker djupare ner i kvicksanden. Nu kan jag lägga märke till när jag inte är medvetet närvarande och mår sämre, ridningen går sämre och jag känner inte den där underbara kontakten med hästen. Blir förtvivlad och ledsen när jag inte lyckas hantera vardagen och olika situationer. Men ska inte döma mig själv, jag går igenom en stor förändring med mig själv och måste ge mig den tid jag behöver.

Känner mig även ovanligt trött, måste lägga mig tidigare i dag så jag får ordentlig sömn. Sprang 1.4 mil idag och det känns i kroppen, men i helgen blir det två dagars vila och det behöver jag. Måste ha ett sunt beteende till mat och träning. Nej nu ska jag ta och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar