Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

onsdag 24 mars 2010

Träning


Haft en super seg dag, jag är trött och lite lätt retlig. Dagvården var allmänt seg, men traskade hem runt 15.00 och sedan dess har jag bara tränat och tagit en promenad i djurgården. Hade en timme PT idag och det var super kul! Fick en massa nya övningar samt tips på hur jag ska få mina "sex-pack" mer protein och tuffare styrekträning. Han skrattade åt mig när jag förklarae för honom att jag inte ville se ut som en "bodybuilder". "Ingen risk, det tar låång tid att bygga muskler och minsta du äter för lite bryts allt ner, dem som påstår sig gå upp i vikt snabbt av styrketräning lurar bara sig själva, det är mest fett och vatten, räkna med 4 månader innan du ser resultat" Det kändes ganska bra och höra det, eftersom många tjejer är så rädda att få "stora" muskler av styrketräning, mestadels av dessa "muskler" är faktisk fett och vatten! OAVSETT om man har "lätt" att bygga muskler eller ej! Resultat på vågen, alltså ökad vikt, tar flera månader att se!

För att få "platt" mage med snygga muskler krävs hård stryrketräning kombinerat med kondition och avslutas med deff! Ibland blir man så lurad av all media och hälsocoacher som säger annat, det är bättre att lyssna till dem som vet det i praktiken och har mångårig erfarenhet om just muskeluppbyggning och kost! Självklart har vissa lättare att bygga muskler, men det går ändå inte så snabbt! Så nu är planen att äta mer protein och följa mitt styrketräningsprogram+kondition i ca 4 månader, så kanske jag har mitt sexpack på magen! Vore så kul att få skryta med på stranden! För att detta ens ska bli möjligt måste jag träna mer men också dubbla mitt matintag. Få se hur det går bara....Mager kan alla bli, det är bara att sluta äta, men att vara vältränad med snygga muskler är desto svårare och mer credit. Det har jag insett nu!

Idag sprang jag 5 km på 24 min, inte så bra, men kände mig seg. Har även gått 5 km och tränat 40 min styrka. I morgon blir det att ta en proteindrink INNAN morgonträningen och springa 5 km för att sedan på eftermiddagen cykla 60 min och köra ett magpass. Till detta blir det en stor frukost, med massa protein. En god lunch och proteindrink efter träning, samt middag och sedan ett proteinrikt kvällsmål! Känner mig taggad. Svälta leder ingenstans, jag vill vara speciell, jag vill visa att jag kan sköta om min kropp och bygga upp den- Inte bryta ner den-. Hoppas nu fröken Anorexi kan hålla sig borta! Jag behöver maten!!



I morse körde jag ett

1 kommentar:

  1. Jag har oxå haft PT och jag sa med att jag inte ville bli "biffig" han sa samma sak till mig.. tänk att man tror att det bir så bara an tränar lite styrka :O men det är ju tur att man inte blir det med en gång :)

    SvaraRadera