Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 16 mars 2010

Hoppas på en bättre dag

Usch, igår var inte min dag. Mådde verkligen skit och förmådde mig knappt att äta, men lyckades tvinga i mig lite mat i alla fall. Det var som en våg av hopplöshet och mörker som föll över mig och ångesten blev helt plötsligt en del av mig. Liknande känsla finns idag, men jag tänker inte "den" låta förstöra min dag.

Körde ett morgonpass på gymet, det var tungt idag. Inte konstigt med tanken på gårdagens begränsade intag. Måste skärpa mig, vill inte ge upp träningen. Det är ändå "bra" att jag märker på min kropp att jag presterar så mycket sämre när jag svälter. Tävlingsmänniska som jag är hatar jag att inte kunna springa lika fort och ta lika tunga vikter osv. Det gör att jag sporrar mig till att äta ordentligt, för att kunna förbättra mig! Även om det inte ska vara anledningen till att äta, men det är en god väg och ett logiskt tänkande!

Idag ska jag vara hela dagen på dagvården, känner att jag behöver det. Sedan blir det ett pass i kväll förutsatt att jag får i mig alla mål, samt ska jag tvätta och städa hela lägenheten. Det behövs verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar