Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 16 mars 2010

Status: OK

Dagen blev bättre än förväntat, även om jag var inne hos min psykolog och grät en skvätt. Vi gick igenom tänkbara orsaker till att jag har blivit så deppig igen, kan det vara hormoner? Eller är det den typiska vårdepressionen? Vi kom gemensamt till att jag fått ett ordentligt bakslag, mitt matmonster lämnar mig inte ifred. Om jag missar ett mål, eller spyr, eller inte äter upp allt, får den kraft och återtar kontrollen över mig. Ett mål blir ett till, som sedan blir ett tvångsmässigt beteende. Får inte äta upp allt, för inget händer ju om jag lämnar? Det gör att jag blir svagare fysiskt vilket genererar till att jag blir ännu svagare psykiskt. En ond spiral som är svår att stoppa.

Imorgon blir det nya tag, för det har blivit en del "fail" idag. Dagen börjar med en löptur på morgonen och sedan dagvård, för att sedan avslutas med milen. Det ska gå och jag ska ÄTA som en häst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar