Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 12 april 2010

Bättre mot kvällen

Sov bort nästan hela eftermiddagen, lät allt bara få vara. Sedan kom min bästa vän över och vi gick ut en sväng på stan. Det var skönt att bara få strosa runt, även om det kröp i hela mig, kände mig så äcklig, fet, ful och värdelös. En mycket jobbig känsla, som är väldigt orimlig, men man känner den ändå. Sedan åkte jag till stallet och red, det gick sådär. Var inte i nuet, kunde inte slappna av och fann ingen ro. Stressad åkte jag vidare till stallet där jag har Sunny. Väl där möttes jag av en gnäggning och hela min själ fylldes av kärlek och ömhet. Tog ut honom på en promenad, gosade och bara lät hans positiva energi fylla mig.

När jag kom hem var älskling hemma och vi drog ut på en löptur, det var behövligt, för nu mår jag mycket bättre! Löpning ger mig lugn. Bara jag och min kille, i solnedgången joggade i ljudet av naturen. Detta är terapi. Kroppen kommer igång, pulsen ökar och endorfinerna strömmar genom blodet. Väl hemma duschade vi ihop och det ena ledde till det andra. En perfekt avslut på kvällen. Nu ska jag ta och sova, god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar