Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

söndag 11 april 2010

Ny vecka, nytt andetag!

Dagen har varit relativt lugn. Åkte ut till stallet och var där i några timmar, kom hem och möttes av en thailändsk doft-pojkvän hade lagat middag! Efter middagen drog jag till gymet och tränade 40 min styrka. Nu sitter jag med ett gott saffransthé i handen och läser bloggar. Pojkvän tvättar och snart ska vi ut och gå en powerwalk! Sitter även och nojjar mig över antagningen hästen 2010, kommer jag komma in på psykologutbildningen i Stockholm? Har tot: 21,69 poäng utan upptentade betyg. Det är svårt att veta hur det kommer se ut, för man vet ju inte hur snittet ser ut utan upptentade betyg. Jag hoppas verkligen på att komma in och helst på KI. Dock är det flera månader tills jag får reda på det, så jag kan lika gärna sluta nojja mig över detta nu..

Hur ser då den kommande veckan ut? Har gjort en planering, men det kan ju bli så att jag ändrar efter veckans gång, formen gör ju sitt.

Måndag: Cross 30 min (7 km)
Styrka Pass 2 30 min
Ridning 45 min
powerealk med hästen ca 45 min

Tisdag: Löpning 30 min
Cykel 60 min

Onsdag: Cross 30 min (7 km)
Styrka Pass 1.
Cross 3 km
Ridning 45 min

Torsdag: Löpning 20 min (VILA)

Fredag: Löpning 45 min
Styrka Pass 3.

Lördag: Cross 60 min

Söndag: Löpning 30 min
Cykel 30 min

Hoppas jag nu håller mig frisk och kry. Beställde hem proteinpulver och andra tillskott från gymgrossisten för att få i mig tillräckligt med energi och protein för att bygga upp kroppen. Känner att jag börjat nalla av musklerna!




2 kommentarer:

  1. Bra!! Va rädd om musklerna! Dock ser jag ingen vilodag!!;( det är MINST lika viktigt för kroppen..;)

    SvaraRadera
  2. Låter som ett bra upplägg :) Men jag hade nog på onsdagen kört styrka och ridning och tagit bort crossen och haft en halv vilodag för att få ut så mycket av träningen som möjligt,och om jag kände att jag var tvungen att köra crossen, så hade jag kört ett av dem passen på torsdagen istället. Det blir lite mer balans i träningsdagarna då.

    Dessutom så hade jag tagit heldagsvila på söndagen så att jag får ut det maximala av min träning innan nästa vecka. Det är vilan man bygger upp kroppen :) Så man orkar köra på måndagen lika bra som förra måndagen. :) Försök även att köra "pulserande" träningsshema. Tex håll detta hårda program i tre veckor och sedan kör du en vecka med ett pass om dagen, MAX. och med samma vila. Därför på onsdagen halvvila och söndag helvila.. Efter denna lättare vecka kör igång igen med tre veckor hårt en vecka löst :) Intervallträning i träningsuplägget gör att du blir starkare och bättre snabbare. Bara ett tips :) annars bra upplägg med bra vila mellan styrkepassen :)

    mvh Lilly

    SvaraRadera