Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

lördag 1 maj 2010

Fullt skå!

Dålig uppdatering beror på att jag knappt hunnit vara hemma. Tiden har rusat iväg och nu är jag heeelt slut! Är i stallet hela dagarna, kommer aldrig därifrån, sedan ska hunden få sina promenader och jag träna. Utöver det så ska jag hinna träffa vänner, städa, hjälpa mamma och mysa med pojkvännen. Ska inte jag ta det lugnt? Haha....

Trots att jag stressat endel, haft ångest och mestadels bara velat sova, så går det bättre och bättre med maten! Jag HINNER inte tänka på vad jag ätit, även om det varit bra mat, så har inte mättnad inneburit så mycket ångest som det vanligtvis gör. Är man i stallet hela dagarna och jobbar med kroppen, samt far och flänger, så måste jag tanka på, annars skulle jag inte klara av och bemästra min häst på 3 år, eller träna, eller gå ut med hunden, eller vara en bra vän och flickvän. Anorektiker bör vila, men vet ni? Jag mår bättre av att göra saker, då blir jag HUNGRIG och ÄTER MER, för annars orkar jag inte. Visst har jag ångest, men det "hinns" inte riktigt med i mitt höga tempo. Fast jag börjar känna nu att min ork sinar och jag behöver slappna av, men det ser jag som ett positivt tecken, då ska min kropp få vila, för den ber om det!

Träningsmässigt är jag suuuper taggad, tränar färre dagar, lyssnar på pin PT Lilly och vilar 2 ggr/veckan. Sedan kör jag lite hårdare och längre de dagar jag tränar, men då ger träningen någonting och jag orkar mer! Igår höjde jag på ALLA övningar + behöll samma antal rep/set. Riktigt stolt. Direkt efter träningen åkte en god proteindrink ner och kroppen fick vila lite! Idag har jag gått 50 min Powerwalk med vikter i skogen, vilket var suuuper mysigt. (Bör jag skriva att vi gick upp kl 06.00 i morse för att hinna med promenaden? Annars ska kroppen få vila idag. I morgon blir det att stå på crossen i 60 min, lågintensivträning, ska sätta på pulsklockan så jag inte kör för hårt. Sedan blir det ett magpass efter det! Kul!

Mattmässigt är jag grymt stolt över dagen, hittills har jag ätit:

Frukost: 1 Port gröt med mellanmjölk
Mellanmål: 1 ägg+te
Lunch: Fläskfile+lök+sås med bönsallad+fetaost+soltorkadetomater, till det lite kesella blandat med pesto!

Det tar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar