Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 11 maj 2010

Gah, dagarna bara rusar iväg och jag hinner inte ens sätta mig ner för att skriva. Mitt liv är fullspäckad, trots att jag är sjukskriven, förstår nu varför jag gick in i väggen förra året. Är livrädd att pressa mig för hårt, livrädd för att ångesten skall komma tillbaka och förstöra min vardag. Nu finns den där, men jag lyckas oftast avleda den. Vädret idag har varit underbart och till helgen skall det bli varmare, dock fasar jag inför det. Mina armar pryds av ej så smickrande ärr och jag måste bära långärm. Ångrar så djupt att jag skar mig. Varför varför? Nu skäms jag istället, det som förut lindrade min ångest, spär nu på den. ALDRIG att jag tar till rakbladen igen, ALDRIG.

Idag åt jag PIZZA (hemlagad) för första gången (tidigare har jag inte behållit den). Det smakade inte så värst gott och gav mig en hel del ångest. Visst är det ett viktigt steg mot att bli frisk, men det sätter fart på monstret inom mig. Jag hatar Pizza. Elle, mitt monster hatar pizza. Dock har jag tränat en del idag, så den pizzaslicen var nog behövlig för min stackars kropp....Jag måste kunna trycka undan alla tankar, det handlar om mig och mitt liv, det skall inte påverkas av lite pizza! Bort försvinn!

Började dagen med en PW med hunden före frukost, ca 70 min. Det var så skönt, solen sken och det blåste i princip ingenting. Väl hemma blev det en god frukost och sedan bar det av till läkarn för provtagning och sedan stallet. Sedan var det hem och äta lunch, för att sedan fixa lite "måsten" och ta en nap på 90 min. Efter det så Var det ut med hunden igen på en promenad i 35 min. Sedan kom mannen hem och vi lagade pizza. (Däremellan gick vi till konsum som ligger nära där vi bor, för att handla lite "pålägg" till pizzan). Efter middagen drog jag till gymet och slog personbästa! 7 km på 29 min! SÅÅ glad, var helt slut, då jag hade trögt motstånd och uppförsbacke! Pulsen snittade på 88 %. Kunde nog fått ännu bättre tid, men värmde upp lite i början. Nu sitter jag här helt slut och funderar på att sova. Det är trots allt en dag i morgon också...^^

Dagens matschema:
Frukost: 2 mackor med smör+ost +1/2 port gröt på mellanmjölk+ 1 ägg

Lunch: Stekt köttfärs+ris+majs+soltorkadetomater+curry med lite vaniljkesella och sallad! MUMS.

Mellanmål: 1 äpple

Middag: 1 Pizza bit med champinjoner, majs och skinka, samt lite vitlökssås och sallad.

Kvällsmål: 1,5 mackor med smör+ost+ 1 ägg+ te

Okej, nu till ett test. Det känns som jag ätit bra idag, har EJ räknat mina kcal. Ska se vad det blir, om jag fortfarande äter för lite, eller om jag ligger för lågt fortfarande....

Tot: 1577 (ca) Gosch. Alldeles för lite =( enligt mina uträkningar har jag gjort mig av med 2280 kcal...det är 703 kcal back...

Brukar inte räkna längre. Eftersom det bara skapar ångest och jobbiga tankar. Dock är det bra att jag gör det, för då inser jag att jag äter för lite. Ajdå :( Det känns som att jag äter massor och hela tiden (är aldrig hungrig). Dock är det tydligen inte tillräckligt.....Ska bättra mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar