Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 3 maj 2010

Sjuk

Fy Fan. I lördags var jag i Uppsala med några kompisar och var ute och åt, för första gången på flera månader åt jag 3 rätters (!) middag. Hade ångest, men klarade det! DOCK, vaknade jag klcoan 4.30 av att jag mådde illa och jag spydde som en gris. Jag anade att jag blivit matförgiftad och låg kvar i sängen hela dagen, dock hade jag sååå jävla ont i magen och kunde inte behålla någonting, varken vatten, vätskeersättning eller proviva. Detta resultera i att jag svimmade och på det fick jag världens rännskita.

Efter att min fästman pratat med sjukvårdsupplysningen så åkte vi in till akuten. Där låg jag med dropp och fick konstaterad diagnos matförgiftning. Kom hem på morgonen och idag är jag helt öm i hela kroppen. Mår lite ila fortfarande, men betydligt bättre än igår! Trodde seriöst att jag skulle dö! (skratt). Hade så jävla ont och mådde så dåligt, hade feber och lågt blodtryck. Fick även reda på att min kompis också fick matförgiftning och dropp. Så nu ska vi kräva ersättning! Därav sporadisk uppdatering igår.... (ingen alls)

Idag ska jag bara ta det lugnt, vila och äta lite. Det som stör mig mest är att när jag missar så många mål, bryter jag ner mina muskler. Vilket JAG INTE VILL! Så nu blir det att sakta trappa upp träningen och äta små, regelbundna mål! Veckans träning ser ut så här: (förutsatt att jag är frisk).

Tisdag: 15 min uppvärmning
Styrka pass 1 (ö.k)

Onsdag: Powerwalk med vikter 60 min
Ridning 45 min

Torsdag: Powerwalk 60 min f.f med vikter
15 min uppvärmning
Styrka pass 2 (u.k)

Fredag: Cross 45 min
Powerwalk 30 min f.f

Lördag: 15 min uppvärmning
Styrka pass 3

Söndag: Löpning/powerwalk 60 min

En lugn vecka alltså! Sköna promenader och lite styrkepass! 2 konditionspass och sedan bara ridning! Toppen!

1 kommentar:

  1. Jo jag vet, men jag är inte jätteförtjust i gulan :P

    SvaraRadera