Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 3 maj 2010

Det är synd

Sitter just nu och äter kvällsmål med älskling. En proteinmacka med räkost + brämhults hallondryck. Otroligt god, lustig nog uppkom en lite annorlunda dialog mellan oss, har vi tappat poängen med alla e-nummer och konserveringsnummer??

Jag: Den här juicen får man inte dricka bara för att man är törstig. (den är ju ganska dyr).
Pojkvän: Nej, fast den håller bara i två dagar....
Jag: Va?
Pojkvän: Ja, den innehåller inga konserveringsmedel...
Jag: Vad dåligt!
Pojkvän: Ja, dem hade nog inte råd med det....
Jag: Nej, konstigt....den som ändå är såpass dyr.

Typsikt mig och pojkvän, haha! Är något utan e nummer blir vi mer skeptiska och säger: Detta kan ju inte vara bra, och tar varan med e-nummer. Suck! Dagens människor!


1 kommentar:

  1. Din kommentar var helt fantastisk. Du är så klok, och jag har inte kunnat sluta tänka på det du skrev. Och jag fnissade ganska högt åt din och pojkvännens dialog. Du verkar riktigt skön! Tack för att du tog dig tid att skriva klokheter i min blogg. Och tack för att jag fick upp ögonen för ännu en finfin blogg att följa! Kramar om!

    SvaraRadera