Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 7 december 2009

Fluoxetin

Det gick mycket bättre än förväntat på läkarbesöket. Var där i ca 55 min och min terapuet var med, så jag hade ett bra stöd. Fick fortsatt sjukskrivning, kommer få det DBT behandlingen ut, om jag så vill. Pratade en del om maten, vilket är ett känsligt ämne för mig. Hon ville att jag skulle börja ta Flouxetin mot mina kräkningar och matångest. Jag var väldigt tveksam, har hört att antidepp kan ge viktuppgång, dock lovade de i princip att det inte skulle ske på fluoxetin, då det ges till bl a anorektiker och bulimiker. Jag hoppas verkligen att dem har rätt.....

2 kommentarer:

  1. ang. fluxetin: det är nog det bästa lilla pillret i världen (som inte är narkotikaklassat). minskar matsug, dvs hetssug. jag har gått ner 6 kilo sen jag började på den, och kan avbryta pågående hets numera ^^
    ang. wicca: det är en ganska gammal naturtro, även kallad häxkraft. detta innebär att jag tillber de fyra elementen jord, luft, eld och vatten genom att göra olika ritualer på dessa högtider. gudinnan står för luft ch vatten medans guden är eld och jord. pentagrammet som numera betraktas som en satanisk symbol härstammar från min religion, då kyrkan ansåg att vi var i förbund med djävulen. detta ledda till häxbränningar etc under 16-1800-talet. så är det då inte. man kan kort och gott säga att jag tror på naturens helande och läkande krafter :) om du är intresserad av att lära dig mer om wicca finns det många bra sidor, t.ex. http://www.hexhus.se/wicca/ och http://www.wiccainfo.se/intro.html. hoppas detta klarade upp saken för dig :) kram.

    SvaraRadera
  2. Fluxen är det bästa som hänt mig!
    Ge den en chans. Jag har gått ner bra många kilon sen jag började med den, det har varit min räddning mot hetsätandet.

    Hoppas att du vågar prova på den och jag hoppas också att den hjälper dig. :) Mvh Cyborgs

    SvaraRadera