Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 7 december 2009

Läkarbesök

Usch, idag har jag läkarbesök. Ska gå dit för att försöka få förlängt sjukintyg. Är sjukskriven och målet hade egentligen varit att börja plugga nu till våren, men eftersom jag inte mår så bra för tillfället beslöt jag och min terapuet att jag skulle skippa i att plugga/jobba och satsa på att bli frisk. DBT:n tar sin tid och det är tufft nu i början. Men det skall nog gå bra. Anledningen till att jag är nervös och har ångest inför detta läkarbesök är för att jag ska träffa en ny läkare. Min gamla har slutat. Vilket innebär att jag måste dra hela valsen EN gång till. Visserligen följer min terapuet med, men ändå.

Idag vägde jag mig igen, anser egentligen inte att man ska väga sig, då det inte är bra att få en siffra i huvudet. Det gör en ännu mer destruktiv. Vikten är också missvisande, beroende på vätskebalans, toabesök, matintag mm. kan vikten slå mellan 1-2 kg på bara 1 dygn. Kläder är ett bättre mått! I alla fall vägde jag nu 55.4 kg, vilket är 1.4 kg mindre än i fredags. Kul, men jag vet att det kan att ha och göra med vätskebalansen i kroppen eftersom jag tränade i morse.

Nej nu ska jag göra mig i ordning. Usch, vilket klump i magen jag har... =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar