Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 14 december 2009

Vad gör man när man inte känner sig värd att äta?

Känner mig trött, misslyckad och fullständigt värdelös. Jag har alla verktyg för att lyckas, men jag är så ohändig. Allt blir bara fel. Jag vill inte skriva en blogg som uppmanar folk till att svälta, jag vill ha en blogg som inspirerar, samtidigt som jag inte anser mig vara värd några läsare.

Jag brottas med min hunger varje dag, måste hålla igen mig själv för att inte äta. Drömmer mardrömmar om att jag äter, men sen inte kan spy. Samtidigt sätter min ätstörning igång min borderline och allt blir kaos. gah!

Jag ser mig inte själv som värd att äta, leva, för att jag orsakar så mycket smärta för alla andra. vad jag än gör blir det fel. När jag inte äter känner jag min duktig, jag har kontroll. Men på nätterna ligger jag sömnlös och vrider mig av hunger. Är det någon mer som känt/känner så? Vill bara gå upp mitt i natten och ta något att äta. Flouxetin gör dock att jag känner minskad hunger. Dock gör det att jag klarar mer svält. Jag är så dålig, så dålig.

4 kommentarer:

  1. Måste bara fråga först: Har du fått några biverkningar av flouxetinet? Funderade på det förut nämligen.

    Sv: Du skriver så klokt! Ja, man springer och springer men vet inte vart. Förut tyckte jag att 19år var väldigt gammalt innan jag började utbildningen och insåg att folk såg mig som en liten fjutt, att folk var bra mycket äldre än mig och var på samma start som mig.

    SvaraRadera
  2. Jag vet att det inte är lätt vännen. Jag önskar jag kunde få dig att förstå att du inte har ett dåligt värde. Du har all rätt i världen att unna dig mat. Men jag vet att det är svårt. Försök att se till att få i dig frukt och grönt åt minstone. Det är en början. Försök att låta bli att spy, det ger dig inget gott i längden. Så länge du tränar sunt, och inte FÖR mycket så kommer du inte gå upp i vikt, snarare tvärtom. Man kan inte svälta sig igenom livet, förr eller senare måste det förändras och ju längre du låter tiden gå, desto svårare blir det. Jag finns här om du behöver mig. Glöm aldrig det.

    Många varma kramar från Glasduvan

    SvaraRadera
  3. Mycket möjligt att jag provar det, har fått höra från ganska många nu att det är bra. Men jag är så orolig när det gäller piller, min syster går på en bunt piller och är väldigt frånvarande och har enormt stora pupiller så hon ser konstant drogad ut, plus att hon jämt blir så trött och godissugen av dem.

    SvaraRadera
  4. Sänder en styrkekram!

    SvaraRadera