Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

fredag 18 december 2009

Vikt

Idag vägde jag mig igen, trots att jag lovat mig själv att inte göra det. Vågen stannade på 52.1 kg. Jag har nu ett BMI på 19.5. Fortfarande normalviktig. För två veckor sedan vägde jag 56.7 kg. Jag har alltså tappat 4.6 kg, det är 2.5 kg i veckan. Känner mig både upprymd och förtvivlad. Jag vet att dessa kilon mestadels bestod av muskler. Jag har inte tappat så mycket i fettvikt. Det är pga att jag ätit för lite och tränat för mycket....

Lova mig det, var snäll mot din kropp, ät ordentligt och träna med måtta.

3 kommentarer:

  1. :) tack för omtanken! Jo, jag har känt av lite i halsen, men jag har inte haft jätteont på några dar nu. Grattis till viktnedgången btw! Själv föredrar jag låg vikt framför muskler, men det är klart att det är trevligt att behålla några. Jag ser däremot ut som en sladdtrasa typ! bara skinn + ben + fett (det sista SKA bort) ha en bra kväll! kram

    SvaraRadera
  2. Usch... Ät mer, ärligt, det är pissjobbigt men om du fortsätter tappa vikt kommer det bli sjuhelvetes gånger värre!!!! Skriv om det är nåt!

    Kram C

    SvaraRadera
  3. Jag skulle kunna döda för att gå ned så mycket i veckan. Det känns som om allt du skriver i bloggen, handlar om mig eller är skrivet av mig. Det är både läskigt men ger ändå någon slags lättnad, vetskapen om att inte vara ensam!

    SvaraRadera