Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 18 januari 2010

Det blev ingen DBT....

Kände efter min långpromenad med hunden att jag inte orkar att gå på DBT:n, nu när min ångestnivå är så hög som den är. Istället baka jag, städa och sov en stund. Måste orka åka till stallet idag och rida, för det håller mig vid liv. Jag inser mer och mer hur sjukt jag tänker, åt lita kaksmet i dag, behöll det eftersom det då fick vara min "frukost och lunch". Totalt blev det ca 100 kcal. Fick ångest över dessa "onödiga" kcal och gav mig ut på en ytterligare promenad med hunden, när jag hade gått ett tag stoppade jag mig själv, vad håller jag på med? Så vi gick bara ett varv i parken och sedan hem igen.

Väl hemma gjorde jag mig en sallad, med majs, tomat, gurka, lök och fetaost, samt två stycken soltorkade tomater och lite köttfärs. På det lite vitlöksdressing. Men efter att jag ätit upp fick jag en sådan ångest att det blev toaletten. Nu har jag precis gjort 100 situps och 100 rygglyft för att kompensera mitt matintag. I skrivande stund inser jag hur orationellt jag tänker, men samtidigt är det inte bara tankar, utan en styrande känsla också. Det är känslan jag går efter och inte förståndet. Känslan påverkar mig mest, det är den som måste bort. För det spelar ingen roll hur "klok" jag är, utan det handlar om att kunna hantera och styra över sina känslor. Hej Borderline!

Jag vet att jag bör äta något innan ridningen, men frågan är om jag kommer kunna det. Nej, jag är hopplös, helt enkelt kass.

5 kommentarer:

  1. sv: ca 50-60min för 600 kcal.

    SvaraRadera
  2. Du är inte hopplös! Inte ett dugg!
    Emellan rader av ångest och förvrängd självbild ser jag en mycket klok ung kvinna som någonstans långt därinne vet att det inte riktigt förhåller sig på det sättet. Goda tankar som skyms av hämmande, svåra tankar. Jag ser många framsteg trots att du enligt dig själv "misslyckas" genom att inte klara av att behålla maten. Det finns inga misslyckanden. Det finns vägar av försök som är bättre och sämre.
    Jag vet att du fixar det här!

    Varm styrkekram

    SvaraRadera
  3. Sv: verkligen!:O
    Okej:) Jag har typ oxå uns:/

    SvaraRadera
  4. http://www.youtube.com/watch?v=-ZJDNSp1QJA&feature=fvw Underbar musik...
    skiter i allt, skiter i imorgon, ska sova lännnngggge

    SvaraRadera
  5. sv: tack så mycket :) ja, jag har pepprat mig själv med apelsin och extra c-vitamintabletter!

    känner igen mig i det du skriver btw... så du är inte ensam om att vara hopplös!

    SvaraRadera