Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

torsdag 7 januari 2010

Jag vill nästan ge upp

Dagen har inte alls varit bra, just nu vet jag knappt var jag ska ta vägen. Det känns som att jag kvävs inifrån, har en sådan otrolig smärta inom mig. Vill bara bort, inte behöva känna något. Jag mår illa, jag är trött, jag är ångestfylld och jag vill skära mig. Men inom mig vet jag att det inte löser några problem, utan ställer bara till ytterligare bekymmer. Det har hänt saker under dagen som påverkat mig negativt, som sakta har tömt mig på all min energi.

Jag ställer mig ofta frågan om jag väljer att må dåligt? Mår alla dåligt? Och jag är så vek att jag inte klarar av att sträcka på ryggen i motvind? Eller är jag pessimistisk? Är min inställning till saker fel, vilket får mig att ständigt bli besviken? Väljer jag omedvetet att må dåligt? För just nu känns allt hopplöst. Idag har jag inte behållit ett enda mål. Känner mig duktig, samtidigt som jag känner mig värdelös. Mina demoner tar över mig.

Oroar mig över hur allt ska bli, med behandlingar och så. Jag vill inte ge upp DBT:n, har trots allt väntat så länge, men måste samtidigt söka hjälp för mina äs. Det lär ju vara omöjligt att få två behandlingar samtidigt, eller?

1 kommentar:

  1. Ge inte upp, du frågar om man väljer att nå dåligt. NEJ det gör man inte. Visst kan det möjligtvis vara så att man stannar kvar i ett beteende fast man vet att det är skadligt (jag bland annat) men ingen människa väljer med vilja att må dåligt. Om du tänker på det på detta sätt: människans högsta mål är att överleva och fortplanta sig, och då är det ju ologiskt att man skulle må illa med flit!Att du mår dåligt är inte ditt fel, men det är du som måste välja att kämpa. Kram!

    SvaraRadera