Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

onsdag 27 januari 2010

Okej


Dagen har varit helt okej. Lyckades att behålla lunchen (!) vilket är ett stort framsteg för mig just nu. Har även ridit idag och jag mår alltid bättre efter att jag varit i stallet. Hästen som jobbar under mig, min fulla koncentration och samspelet med en annan individ ger mig en sådan kick och jag fylls även av ett lugn. I dessa stunder saknar jag mina älskade hästar (såld +död). Funderar mycket på att skaffa en häst, men det får bli i framtiden. Det får räcka att rida 2 ggr i veckan!

I morgon så ska jag träffa psykologen, är smått nervös. Hur skall allt bli? Kommer jag få träna? Min terapuet frågade lite försynt om jag skulle lägga hästarna på hyllan ett tag?

- Varför? Det är ju de bästa jag har, om jag nu måste lämna bort hunden OCH sluta med hästarna kan ni skjuta mig på en gång!
- Nej, det är ju sant. Det får dig att bli medvetet närvarande och du kan lära dig att leva i nuet. Hästar kräver all uppmärksamhet....och det är ju inte så jobbigt.
- Precis, jag får något annat att tänka på! Nej för mig är det inte jobbigt....
- Du rider väl inte för att bränna kcal?
- Öh nej? Då finns det bättre sätt att bränna energi på och som också är gratis......jag rider för att må bra....Vad då? Kan dem hindra mig från att träna?
- Mja, du får prata med **** om det.
- Jag måååste träna, annars är ju detta helt meningslöst.....

Jag har lite smått panik över att jag måste sluta träna, det är ju mitt sätt att hantera ångesten, må bra och komma ut. Visst kan jag dra ner på den (tränar ca 14 h veckan), men jag kommer inte lägga av. Nu när jag äntligen har byggt upp min kondition....Nej nu ska jag inte ta ut något i förskott. Typiskt mig, jag går alltid händelserna i förväg...

Ska nu ta och gå ut med hunden, sedan blir det sängen. I morgonbitti ska jag upp och träna och sedan till psykologen. Önska mig lycka till...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar