Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

fredag 1 januari 2010

Trött

Idag känner jag mig så himla trött, vet inte riktigt var jag ska ta vägen. Min kille ska ut och gå, men jag orkar inte följa med. Vill bara ligga i sängen och sova hela dagen, samtidigt skapar det ångest. Jag känner mig så lat för att jag inte orkar röra på mig, ursäkterna är klena men just nu är det dem som tar överhand. Ångesten får ge vika, men det kommer straffa sig senare, det vet jag.

Jag läser Boken "Mattillåtet" Skriven av Gisela van der Ster. Det är en bok som jag varmt kan rekommendera till dig som lider av en ätstörning. Det är en praktisk bok om vägledning för att bli fri en ätstörning. Det är mycket myter som hon slår död på och boken förkastar begreppet nyttigt. Bland annat fick jag reda på att om man "laxerar" som förlorar man endast 10-20 % av de kcal man ätit och när man spyr endast upp till 60-70%. Hon förklarar så bra i boken om hur man ska förhålla sig till mat och hur man bör äta, utan att "rusa" upp i vikt. Jag tycker att alla, oavsett ätstörning eller ej, ska läsa den boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar