Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

söndag 28 februari 2010

Bikram Yoga!

Igår var jag på ett Bikram Yoga pass! Gud såååå jobbigt det var! Bikram Yoga är en träningsform där man tränar i 90 min i 40 graders VÄRME. Utan att gå ut under hela passet (okej, latmaskar går ut och de som är svaga mentalt) haha, skojja, jag ville inget mer än att gå ut och ta luft, men jag vet att man ska stå ut för då blir det enklare nästa gång för kroppen vänjer sig fortare då. Jag svettades som en gris (rättare sagt ALLA svettades som grisar) kläderna droppade och mitt hår var dygsurt som om jag precis hoppat ut ur duschen. Ack så stel jag är! Men vad skönt det var efteråt! Jag var slut i ett helt dygn efteråt, det tömde verkligen kroppen på all energi, samtidigt som man avgiftar och renarkroppen! Ska börja träna denna form i senare i vår några gånger i veckan! Alla slaggprodukter skulle ut och jag sprang på toa, snöt mig och hade rinnande ögon flera timmar efter träningen! Ett pass på 90 min bränner ca 800 kcal! Men tro inte att ni pro-ana människor skulle klara det! Utan att äta innan och ladda upp med energi kommer man inte klara av passet! Tro mig!

3 kommentarer:

  1. Hade jag inte hatat sådan värme ( kan inte gå in i bastu) så hade jag definitivt provat. Vet inte riktigt var det finns häromkring heller för den delen. Men det låter ju väldigt bra :D

    SvaraRadera
  2. Ja iofs. Jag bor i Göteborg så det borde ju finnas här med. Men det finns inte på det gymmet jag gå på nu. Har aldrig gått på vanlig yoga heller så jag skulle nog vara ganska klumpig :P
    Men jag ska allt kolla upp detta.

    Kämpa på nu! Läser din blogg varje dag och beundrar din styrka!

    SvaraRadera