Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 1 mars 2010

Lyssna på kroppen!

Helgen var ok, har fortfarande problem med att äta och behålla. Det känns ganska tungt just nu och varje måltid är en utmaning. Tränade inte alls mycket i helgen, även om jag gick många promenader (ca 20.000 steg i lördags) och körde 60 min cykel igår (hårt). Det känns som nästan ingen träning alls och det visar sig tyvärr på maten. Har spytt både i fredags, lördags och igår. Dock har det varit "förbjuden" mat som kommit upp, förutom igår då det var middagen. Dock straffar det sig, i morse när jag skulle träna orkade jag bara i 16 min 3.5 km. Min kropp var inte trött, utan helt utmattad, jag hade ingen energi alls. Antar att det var bikram yogan som tömde mig på alla energi och att jag inte kompenserat det än...Men idag är det tillbaka på dagvården med nya friska tag, ska även passa på att sova lite, om det går. (Mina roomies snackar lite väl mycket ibland) annars blir det väl att hänga framför Tv:n och se på någon film.

Inser nu i skrivande stund hur viktigt det är att lyssna på kroppen och dess signaler. Det är omöjligt att träna utan energi, visserligen kan kroppen ta "av fettet" men alla vi som tränat mycket vet att det inte funkar så, för att bränna fett och förbättra tränigen måste man äta, för annars orkar man inte ta ut sig ordentligt och få en effektiv träning. Visst hade jag kunnat plåga mig igenom 7 km, men till vilken nytta? Min kropp kunde inte, det fanns ingen energi, varför ska jag slå på någon som redan ligger?? Så istället ska jag äta mat på dagvården och efter den gå och träna lite om jag ORKAR. Nej nu ska jag byta om och ta mig till dagvården, ska se till att vara där innan halv nio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar