Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

fredag 5 februari 2010

Det gäller att bestämma sig och trotsa allt.

Sitter nu här, helt mätt, frestelsen att spy är stor, men jag står emot. Åt en grekisksallad + 2 skivor ljust bröd. Allt ligger i magen och ska förbli där. Efter en misslyckad eftermiddag, bestående av "hets" (chips, kladdkaka och mat) + spy så bestämde jag mig för: Aldrig mer. Min kropp vill ha energi så mycket att den tvingar mig till att proppa i mig skit. Vem försöker jag lura? Det går inte alltid att svälta sig, det går till en viss gräns, jag ska visa omvärlden att man kan vara "skinny" men ändå äta ordentligt. Allt handlar bara om hur och vad man äter. Ska följa mitt schema som jag fått på dagvården, from i morgon ska det intas 5 mål om dagen. Jag ska ge det en chans, skulle jag bli "fet(are)" så är det bara att sluta, men jag måste ge det en chans.

Hädanefter blir det INGA sötsaker eller onyttigheter mellan måltiderna. Utan jag ska visa att jag är disciplinerad och följa ett schema under kontroll. Visst bör jag inte träna, men min kille och jag har bestämt att 3,5 h kondition i veckan är OK samt rida 2 ggr/veckan. Vardagsmotionen ska förbli som den är. Jag ska inte väga mig förrän om 5 veckor. Då ska endast min pojkvän se och jämföra....

Kom igen nu tjejer, nu kör vi!


5 kommentarer:

  1. You go girl!! Underbar inställning!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. sv: en toppen kille gilla mig stört mkt.. jag gillar en skit. och har ni dragit från toppen killen till skiten.. idioti! Nu ångrar jag mig så mkt men det är fäör sent :(

    SvaraRadera
  3. sv: Det som e grejjen.. vi är inte tillsammans. Vi kommer ingenvart alls.. tror inte han vill ha ett förhållande och allt är på hans vilkor. Medan den andra kunde det ha blivit något med.

    ja usch jag vet, nu känns allting skit iaf :(

    SvaraRadera
  4. Jag förstår vad du menar med tablett intaget och det är sjukt egentligen hur mycket man blir medicinerad när man går över till vuxenpsykatrin.
    Många gånger vill jag sluta med mina mediciner, men är samtidigt livrädd. Speciellt med tramadolen och zopiklonen eftersom jag måste ta tabletter varje gång jag ska gå ut osv. Jag är extremt orolig och rädd för nya situationer och nytt folk.

    Jag hoppas att jag en dag får modet att sluta med dom.
    Jag tycker du är grymt stark! Jag hoppas att jag en dag kan komma lika långt som du!

    SvaraRadera
  5. sötaste vännen!
    Du är stark som försöker kämpa till det bra!
    Du kommer att klara detta, jag vet det! Ta tillvara på dagvården och satsa nu istället på att bli frisk. Jag finns alltid här och du är fin som du är, det är insidan som räknas! Men jag vill inte se dig mager som du är nu...
    kämpa på!
    Varma kramar!
    /glasduvan

    SvaraRadera