Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

torsdag 25 februari 2010

Det gäller att starta om!

Ny dag, nya tag. Känns som att jag använder det uttrycket ofta numera, men det är ju så sant! Det som hände igår kommer inte åter om Du inte själv bestämmer det! Det är så lätt att säga "äh nu har det skitit sig så mycket ändå så nu spelar det ingen roll längre", men det är att ge upp, ljuga för sig själv och förneka sitt problem. Det går att sätta stopp här och nu! Igår var ingen bra dag alls för mig, jag kände mig nere, hade ångest och spydde. Men när jag vaknade imorse hade jag inställningen; denna dag ska bli bättre än gårdagen! Så nu tar jag nya tag och kämpar vidare!

Jag borde inte skriva att jag tränar i bloggen, eftersom jag egentligen inte får träna. Dock blir det problematiskt för mig att utelämna en stor del av min tid. För jag älskar att röra på mig men samtidigt så tränar jag för att bli smal. Det är så fel, men jag kan inte sluta. För tar jag bort det helt, blir mitt mående betydligt sämre på ett annat plan. Därav tränar jag när jag har som minst ångest. Jag ljuger om jag skulle påstå att jag aldrig känner mig tvingad till att träna pga min ätstörning, den driver mig till max, men jag försöker att träna när det är den "friska" Miranda som vill träna för att det är skönt! Det går inte alltid att tyda vem som vill vad, men jag önskar jag kunde slappna av och trappa ner på träningen, men min personlighet skulle inte passa mig utan min träning. Nåja, tycker inte ni andra ska träna, för vet ni vad? Jag måste någon gång sluta träna för att bli frisk, men jag är för svag. Ni är starkare än mig och kan ta tag i era liv!

Solen har börjat titta fram, underbart, får man i sig D-vitamin och även mer energi! Idag ska jag inte göra mycket, kanske åka in till stan igen och träffa en kompis, vi får se. Ska ju ta det lugnt har jag ju lovat mig själv!

Tack för din fina kommentar "Anonym"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar