Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 23 februari 2010

Vänner

I lördags var första gången på 1 år som jag var ute och dansade på krogen. Då jag haft så mycket ångest och äckelkänslor över mig själv har det varit omöjligt för mig att vistas i en miljö med hög musik, mycket människor och "uppklädd". Jag har mer och mer insett att det krävs exponering för att komma över fobi och utmana ångesten. Visst var jag nervös, visst kom ångesten när vi stod där på dansgolvet, men jag kunde hantera den! Min bästa kompis, hennes pojkvän och min pojkvän var med och jag kände ett enormt stöd. Vi dansade på dansgolvet till "gamla" härliga låtar och nya rnb låtar. Min kille som vanligtvis inte dansar, dansade med mig och det gjorde att istället för att lägga fokus på min ångest, la jag dem på honom. Jag lät bara oss två existera, även om jag ofta avbröts av min ångestfyllda värld, så höll jag den på avstånd. Även dansade jag och min "bästis" en hel del och vi har så många minnen ihop att vissa låtar tog tillbaka mig till gymnasietiden, då allt var så enkelt och avslappnat. Det blev helt enkelt en lyckad kväll!

Igår fikade jag med min bästis, en annan nära vän och min kille. Vi satt och snackade en del och jag njöt av situationen. Jag älskar mina vänner Insåg hur lyckligt lottad jag var med dessa vänner och uppskattade hela situationen. Det är något ALLA behöver lära sig, att uppskatta det vi har. Det är mycket i mitt liv som suger, som är ångestfyllt och får mig att bryta ihop, men det är mycket som är bra också. Det är så lätt att fokusera på det dåliga i ens tillvaro och inte på det som är bra. Nu gäller det bara att blicka framåt, idag och i morgon. Inte blicka in i framtiden för den finns ännu inte, utan det är idag, just nu, som verkligen finns och vi kan själva bestämma hur vi ska må just denna stund.

1 kommentar:

  1. jag gillar det du skriver, du låter som en riktigt smart tjej! kram

    SvaraRadera