Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

fredag 19 mars 2010

Jag är så stolt över mig själv!

Idag när jag traskade mot Waynes för att köpa en Latte dök tanken "jag känner mig lyckligare än på länge nu" upp. Den strömma igenom min själ och gav mig ett sådant rus att jag var tvungen att sätta mig ner. Känslan varade i någon minut, men har nu fått mig att orka tusen till. Jag har klarat mig ännu en dag utan att faila och även om jag nu dumt nog räknade kaloriintaget idag, så känner jag att jag kan klara detta!

Det går nu att skratta med magen, älska med hjärtat och tindra med ögonen. Vågar slappna av och verkligen leva. Innan hade jag svårt att hantera mina känslor och kärlek innebar "äckelkänslor" för mig och något jag alltid försökte undvika. Jag kände för mycket, för ofta och agerade efter känslan. Nu vågar jag stanna upp och agera MOT känslan. Visst är det lätt att falla tillbaka i gamla fotspår och beteenden, men nu uppmärksammar jag det på ett annat sätt. "Okej nu blev/gjorde jag så, varför? Hur kan jag agera för att det inte ska hända igen? Jag dömer inte längre, jag accepterar mitt beteende, men godkänner det inte alltid. Istället för att straffa mig själv, försöker jag belöna mig själv istället. Det är så lätt när man är känslig och ambitiös att man klandrar sig själv allt för mycket, vi ser bara till det dåliga vi gör och inte det som är bra.

Försök att slappna av framför datorn/Tv:n och bara tänk på dina kvalitéer, för det finns många, det gäller bara att uppskatta dem själv!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vilken fin blogg du har! Ljus. Du skriver så träffsäkert. Härligt att du känner så som du gör nu. Att du sätter ner foten och står upp för dig själv.

    Kram Cecilia

    SvaraRadera