Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

söndag 7 mars 2010

Lördag

Dagen bestod av många utmaningar. Efter en trevlig fredagskväll med lite vänner, som tyvärr slutade i att jag spydde, så hade jag ångest redan på morgonen när jag vaknade. Gick till gymet och körde lite styrketräning och kondition (bara 30 min) det var egentligen min vilodag, men jag fuskade. Sedan blev det "bakis" mat för oss, min kille åt kebabtallrik och jag sallad. Det var dock gyros i och SÅS. men jag åt hälften och trots att ANA skrek: SPY!! Så gjorde jag inte det. Istället drack jag vatten och vila. Under dagen blev det mysiga promenader i solen, så skööönt väder. Äntligen lite sol. På kvällen åkte vi hem till min killes föräldrar och där bjöds det på thailändsk mat. (Fick panik, onyttigt!!) Dock åt jag wokade glasnudlar med grönsaker och kyckling. Det smakade ljufvligt! Åt hälften (man får ju hur mycket mat som helst ju!) och tog resten idag till lunch. Så jag åt 2 "förbjudna" mål utan att spy!

Inte nog med att jag åt detta. Åt även en kanelbulle (vi fikade hos min killes moster, så jag kunde inte neka hennes nybakade bullar som hon gjort för att vi skulle komma) och sedan några godisbitar på kvällen + kvällsmål! Alltså jag klarade det! Fast ångesten rev i magen och ANA satt på min axel och skällde på mig, vilket har resulterat i dålig sömn. Men jag måste ju utmana mig själv, annars blir jag aldrig fri. Annars flöt dagen på bra, men jag var helt slut när jag kom hem. Det är psykiskt krävande att äta och stå emot alla röster och impulser. Ska nog ta det lite lugnt de närmaste dagarna med maten, för annars kommer jag få ett hårt bakslag och jag är inte tillräckligt stark för det än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar