Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

torsdag 11 mars 2010

Tips!

Lägger upp lite tips på bra, proteinrik och näringsrik mat! Jag brukar vara lite ensidig i min kost, men jag har börjat utöka mitt register lite!

Frukost

Sicken röra
2 1/2 dl yoghurt (mini eller lätt) gärna naturell eller med blåbärssmak
1 krm kanel
4 msk mini keso
blanda ihop och ät! Riktigt gott och särskilt om man är sötsugen!

Gröt på mjölk
1,5 dl mjölk
1/2 dl vatten
1/2 dl havregryn
1 krm salt
*Koka upp på svag värme, gröten blir mer "rinnig" och inte fast. Är gott och grynen blir mer "lättsmälta".

Äggröra
2 ägg
2 msk mjölk
2 msk vatten
1 krm salt
1/2 tomat i bitar
*Blanda och stek! En riktig proteinbomb

Lunch

Korvstroganoff med ris (ca 4 port)
400 g falukorv
1 gullök
1 burk Arla kökets stroganoff panna
Fullkornsris
*Koka upp riset, gärna ris som ska kokas i 40 min. Strimla korven och hacka löken. Stek i olivolja och häll sedan i "stroganoffpannan" och låt koka på svag värme 10 min. Utsökt gott!

SötSallad
Isbergssallad
4 soltorkade tomater
2 bitar fetaost
1/2 avocado
1 msk Solrosfrön
Gurka
Paprika
1/3 rödlök
2 msk Kesella mini + pressad vitlök i
1 ägg (kokt)
100 g kyckling (lagad)
*Blanda alla ingridienser och pressa lite lime och salta. Proteinchock för kroppen, dressingen ska blandas med pressad vitlök. Sedan bara att äta!


Mer tips kommer, men måste iväg!








1 kommentar:

  1. Till frukost brukar jag äta lätt youghurt naturell, med typ 5 valnötter, en banan och eventuellt ca 20 g albran. och massvis med kanel! Både gott mättande och man håller sig mätt och kanelen är ju super bra!

    SvaraRadera