Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

torsdag 18 mars 2010

Tuffdag

Idag har jag trotsat anorexin ska ni veta! INGEN träning alls idag, inte ens en powerwalk! Tvärtom har jag ätit MASSOR och suttit mycket stilla. Det kryper i kroppen och jag vill inget hellre än att ge mig ut på en "löptur", men jag FÖRBJUDER mig själv. Vilket är otroligt jobbigt. Det handlar om att bli frisk. Det är OK att vilja vara smal, att träna mycket och äta "hälsosamt" men då ska de ske utan tvång och ångest. Tränar man mot ett mål, tex att klara milen under 40 min eller ta 150 kg i benpress så kan man känna press att man ska ut och träna för att inte sabba detta mål, men det är ju en annan sak, än att man känner press att man måste träna för att "bränna" kalorier.

Tänkte skriva dagens mat för att visa att jag talar sanning!

Frukost: 2 mackor+ost+paprika
Lunch: kyckling+3 potatisar+sås
Mellis: 1 banan+2 sesamkakor+ 2 mackor med ost
Kvällsmat: Spaghetti+köttfärssås (3/4 portion dock)
Kvällsmål: 2/3 äpple+ 1 kladdkaka (!!!)

Ser ni? Jag klarade en hel dag utan att träna och spy! Jag är bäst helt enkelt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar