Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

lördag 20 mars 2010

Vila på maten


Dagen har varit helt ok. Var ute på stan och shoppade ett par nya jeans och en tröja. Kändes som jag behövde lite vårkläder! Jag och min kille strosade mest runt och pratade. Älskar honom så och han får mig verkligen att må bättre. När vi kom hem åt vi lunch och jag blev verkligen proppmätt, ni vet sådär ÄCKLIGT mätt som vi ätstörda hatar! Men inte ska jag sörja eller få ångest för det, tvärtom, nu har jag tankat på min kropp med energi så jag klarar mig till middagen. För att samla krafter och stå ut med dessa känslor som tyvärr dyker upp när jag ätit, så har jag lagt mig i sängen för att sova en stund. Det är viktigt att vila på maten!

Sedan blir det en härlig promenad i solen med hunden. Det gäller att ta tillvara på dagen, den upplevs bara en gång! Men nu ska jag ta och sova en stund!


1 kommentar:

  1. Oj vad annorlunda här var nu, mycket fint. Det bara strålar optimism (kompareras det så? Hmmm)
    kram Islin

    SvaraRadera