Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

onsdag 7 april 2010

En önskan...


Åh vad jag vill ha ett barn. Känner att det kryper i hela mig. En suktande längtan efter den starkaste känslan i världen. Det är inte läge nu, absolut inte, men det måste ändå vara tillåtet att få längta och drömma? Eftersom jag har en spiral så är det inte bara att "råka" bli gravid, utan det krävs en del aktiva val och beslut för att ens göra det möjligt. Vilka jag inte kan göra, för min skull. Jag är för sjuk för att bli mamma, jag är för ung och framförallt kan jag inte ge mitt barn den uppväxt han/hon förtjänar. Jag ska ev påbörja min utbildning i höst, den är på 5 år, sedan ska jag jobba något år och gifta mig, för att sedan skaffa barn. Det är de enda vettiga, men det känns så långt bort, längtan är så stark.

Jag har redan en hund och en häst och bär på en hel del ansvar, jag ska inte bära på något mer. Jag måste få leva ett friskt liv, känna hur det är att njuta över livet och bli trygg i mig själv. Vårda min kropp så att den klarar av att skaffa barn. Det är jag värd, det är mitt kommande barn värd.



3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fin ridtur ikväll :)

    Jo jag har egen häst, har haft det sedan jag fyllde 5 år så i stort sett hela mitt liv :) Jag är 27 år åh mina barn är 6 och 4 år gamla.

    Eftersom mina föräldrar äger ett eget stall så kostar det mig ingenting att ha häst förutom vaccin åh utrustning typ. Pappa är dessutom hovslagare. Mina barn har redan fått veta att om de kommer att bli intresserade på allvar så kommer jag att köpa dem en ponny om något år..

    SvaraRadera
  2. Bra tänkt när det gäller att skaffa barn. Jag tål inte preventivmedel och efter ett x antal aborter bestämde jag mig för att de barn som blir får komma. Jag ville inte "mörda" fler blivande människor.

    Men att bli mamma tidigt har både sina för och nackdelar. Ett minus är att jag valde bort den utbildning som jag mest av allt vill gå. Vill ge mina barn en högre ekonomisk standard än vad de hade fått om jag hade pluggat..

    Men det är aldrig fel att längta, drömma och hoppas. Det är en stor motivationskick att ha ett mål med det man har planerat.
    // Jozzan

    SvaraRadera
  3. jag är sååå nyfiken på Sunny, kan du ta en bild på honom och visa?

    SvaraRadera