Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

onsdag 7 april 2010

Mulen morgon

Vaknade med ångestkänslor, det kröp i kroppen och ingenting kändes roligt. Kollade ut och såg en grå trist mulen himmel och det gjorde ju inte humöret bättre. Klädde motvilligt på mig mina löparkläder för att ge mig ut på en runda. Jag var nära på att banga hur många gånger som helst, men är nu glad över att jag tvingade mig själv till att ge mig ut. För nu känns allt bättre, formen var super idag, det flöt på bra och det slutade regna i samma stund jag tog de första stegen! Sprang ca 5 km och jag hade nog orkat några km till, men bestämde mig för att "nöja" mig med min prestation när jag fortfarande kände mig stark, pigg och stolt!

Dock ringde min mamma och lät ganska uppgiven, hon hade glömt bort min systers födelsedag, så istället för att inleda samtalet i morse med grattis! Så började hon direkt prata jobb, så nu har jag fått agera medlare dem emellan och tröstat mamma. Min syster är ganska så mycket äldre än mig och hon brukar ständigt glömma morsdag och mammas/pappas födelsedag, men jag har alltid räddat henne genom att påminna och köpa presenter. Min mamma är väldigt stressad just nu med alla företag och allt och det oroar mig att hon börjat glömma saker pga stress, det är inte bra. Mamma brukar ALDRIG glömma sina barns födelsedagar, så jag måste tvinga henne att sakta ner, vill ha min mamma kvar i livet!!

Fått några frågor av nära och kära varför jag fortfarande tränar, det tänkte jag svara på!
Jag tränar nu för att må bra, jag gör det inte i "fettförbränningssyfte", för första gången i mitt liv har jag jobbat upp en bra kondition, visserligen pga anorexin, men ändå. Vill inte tappa detta nu, jag älskar att träna och jag gör det med måtta. Planerar noggrant mina pass, räknar ut så att det inte blir för mycket av något och jag SPONTANtränar nästan aldrig, för det är när jag tränar utöver min plan som jag måste dra öronen åt mig. Det är även helt ok att hoppa över planerade pass, men inte lägga till! Dessutom MÅSTE jag äta för att få träna, dvs om jag äter för lite och inte dricker mina proteindrinkar så ställer jag in det kommande passet, det gäller att vara hård mot mig själv. Jag är helt enkelt en person som älskar att röra på mig och det ska INTE anorexin få förstöra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar