Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

måndag 5 april 2010

Mat och träning

Pust. Är helt slut, kom precis ut ur duschen. Det gick super bra med Sunny idag, en kompis till mig kom ut till stallet och hjälpte mig. Hon fick sitta på honom och jag ledde, vi travade till och med. Sunny har verkligen ett underbart temperament, brydde sig inte nämnvärt över ryttaren på ryggen och skötte sig exemplariskt! I morgon blir det liknande sak igen och då kommer den gamla ägaren ut och hälsar på! Mina svärföräldrar var även i stallet och hälsade på och nu har nästan alla sett den nya skönheten!

Efter stallet begav jag mig till gymet och körde en mil på crossen, det tog 44 min och 60 sek. Det kändes ganska tungt idag, men jag klarade det! Nu ligger jag i soffan och bara tar det lugnt och här kommer jag ligga resten av kvällen, undantag promenad med min hund. Det känns ganska bra just nu, förutom att kroppen känns lite sliten, borde söka upp en massör som lättar på lite spänningar. När det gäller min matångest går det framåt, om än långsamt. Spökena i huvudet säger åt mig att inte äta, medan mitt förnuft skriker: ÄT MER. Känner mig även väldigt obekväm i min kropp och har ingen vidare lust med sex, men så kan väl även en "frisk" person känna ibland. har inte haft mens på ca 4 månader nu, men hoppas den kommer denna månad. Vill ju att min kropp ska fungera normalt. Läste dock att den kan försvinna pga träning, men jag vet inte rikigt hur det funkar. Är det lika farligt då? Bra kan det ju aldrig vara, men det kanske är bättre att den försvinner pga stress och inte svält?

Dagens matintag har sett ut så här:

Frukost: 2 mackor+räkost+1 ägg
Lunch: kyckling+potatissallad+sallad+2 msk mini keso
Mellanmål: 1 macka+räkost+paprika+kladdkaka
Middag: 1,5 dl makaroner+2 dl köttfärssås
Sedan blir det kvällsmål också och då blir det 1 smörgås+ 1 äpple.

Suck, borde äta mer, men jag känner mig så mätt och trött. Ska även försöka trycka i mig 1 ägg till också, om någon (pojkvän) orkar ta sig till affären.

Jag borde äta mer eller hur? Gaah. vet inte hur mycket mer jag ska äta när jag tränar så mycket. Har tränat 45 min styrka och 45 min cross samt varit i stallet och gått promenad med Sunny och mockat.

Nej nu ska jag kolla på Sex And The City och bara ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar