Just Want To Be Free
- Ingen människa är fri som inte är herre över sitt eget sinne.

tisdag 6 april 2010

Muskler

Tanken var att ge sig ut på en löparrunda, men min kropp säger ifrån. Det gäller då att lyssna på kroppen, även om det känns fel. Tränar ju för att bygga upp min kropp och inte för att bryta ner den! Istället så ska jag nu äta en ordentlig frukost och sedan åka till stallet. Där blir det även en promenix med hunden, för hon behöver komma ut!

Igår på gymet var det en man (!) som kommenterade min kropp. Han sa: Jag ber om ursäkt för eventuella missförstånd, men gud vilken snygg och vältränad kropp du har! Det är inte ofta man ser tjejer med den kroppen! Hur ofta tränar du? Haha, jag blev faktiskt väldigt glad av komplimangen, för hur ofta är det att någon utomstående berömmer än för sitt utseende bara sådär? När jag sedan stod och tittade på mig själv i spegeln, svettig och med vikter i händerna, såg jag i några sekunder en snygg vältränad tjej, även om bilden snabbt ändrades till en tjock ful tjej med för stora lår, smala armar och putande mage. Dock stod jag kvar och berömde mig själv för allt jobb, det börjar synas, även om det är en lång tuff väg kvar. Den tjejen jag såg först hade en platt mage, snygga bröstben, fina linjer och synliga muskler. Det gäller att ösa beröm över det lilla man ser, för det förändras ju snabbt!

Nej nu ska jag ta och sova en liten stund till innan jag går upp!

1 kommentar:

  1. Så himla kul att du kunde berömma dig för dina framsteg. Det är så himla kul när någon man inte känner törs göra något så snällt som att faktiskt våga komma fram och ge en snäll välmenad komplimang.

    Svarade på din kommentar i min blogg. Det har annars blivit en lite väl lång kommentar i din blogg.

    ha en bra dag// jozzan

    SvaraRadera